14.3.2006
- Ta Jana z Velké ohrady
Nahrávky ze 3bees
studia sbírají ocenění a superlativy.
Mnoho kapel zde konečně najde
svůj správný zvuk, jejich
hra lehkost a šmrnc. Traband,
Moberg, V.
Koubek, V. Třešňák
a mnoho dalších. "Pomáháme květinám
kvést..."
A
nyní i Ta
Jana z Velké ohrady. Vydavatelství
Black
Point má prostě čich
na zajímavé projekty. Jiné
ostatně ani nevydává... Ke
čtení opět doporučujeme
ukázky.
Josef Vlček,
Muzikus & mGuide
Tuhle ženskou
bych nechtěl mít ani na patře,
natož doma. Ale je to originál
a samorost každým coulem.
Je komplikovaná, sebemrskačská
a pořád obviňuje, ale má v
sobě energii, vášeň a vodopády
emocí. Nechává se doprovázet
klavírním triem, a tak působí
dojmem "rockové
Hegerové" nebo postmoderního
kabaretu...
Vladimír Vlasák,
Mladá fronta Dnes
Šansoniérka Jana Husáková,
která si říká Ta Jana z Velké
Ohrady, natočila třetí, znamenité
album. Kapela zní lehce nakřáple,
barově i jako šraml, ale občas
se jakoby usadí v seriózních
pasážích s přídechem jazzu.
Podobně působí zpěvačka: do
písní se vrhá s lehkým afektem
a bezprostředností, zároveň
má šansoniérský cit. Unikátní.
...jsem končil prognózou možného
kandidáta na desku roku. ...další
kandidát - Ta Jana z Velké Ohrady
a její novinka Pod prahem. Vyzrálá
nahrávka, která Tu Janu posouvá
mezi elitu českého šansonu po
bok Hegerové, Radůzy, Navarové
nebo Kočičkové.
Oproti předešlému, tři roky
starému albu Do půl těla získala
zpěvačka na jistotě a přesvědčivosti.
Nejlépe to dokazuje šanson Něco
mně je, který zdobí obě alba.
Na starším vyznívá klidněji,
střídměji, učesaněji, nová verze
působí mnohem uvolněněji, dynamičtěji,
svobodněji. Stejně jako celý
projev Té Jany...
Stylově pestré písničky,
rozpínající se od rocku přes
jazz, folklór, swing až do oblastí
klasické hudby, spojuje výrazný
Janin vokál. Skvěle si rozumí
s dominantním klavírem, fagotem
a kontrabasem, ale ladí i s
valchou nebo řehtačkou. Zpívá
otevřeně, plně, technicky brilantně,
bez zábran, s absolutní svobodou
přeskakuje mezi jednotlivými
styly a pěveckými polohami.
Je stejně přesvědčivá v roli
ukřičené ženské z pavlače jako
zranitelné ženy. Všechny písně
jsou naprosté originály s promyšlenou
stavbou, gradací, atmosférou
a vyzněním...
|